Allt och inget

för att bli en stor poet och författare -

alltså om kulturetablissemanget ger dig en chans

och det tjänar pengar på dig

måste du leva ett drägligt liv

kort och gott, som en föreläsare sa många gånger

när jag läste statsvetenskap och han var militär

samt fascist, men det är en annan historia

om du ska klara av att skriva måste du

skita regelbundet,

äta dig mätt minst en gång om dagen,

aldrig bli för full, det händer mig -

förklarar en hel del om det jag skriver

träna ibland, gärna på gym, det gör jag -

håller du dig i hyfsad form ökar chansen att få knulla

gärna i kombination med något av ett djupt tänkande, får jag höra ofta att jag har

har ingen aning om det stämmer

knulla är inget särskilt, men det ger människan bekräftelse

genom att knulla absorberas och finjusteras saker och ting

du får en nyktrare syn på tillvaron, sexualdriften är stark -

onani funkar också bra.

du måste kunna skilja på kärlek och hat

hatet kräver ingen omsorg, det bara är

kärleken kräver omsorg, romantik, empati och sånt -

den ställer krav på människan

lyckas du är du en välmående människa

du ska helst vara man, givetvis

jag har inget emot kvinnor som skriver, tvärtom

men kvinnor skriver generellt sett alldeles för mycket om

kärlek,

romantik,

sex och sånt på en oerhört ytlig nivå, det ger ingenting

sen är det en annan sak att de största idioterna jag har träffat är män

men det finns vissa behov du ska tillgodose för att du ska kunna skriva

ingen människa sitter inne med fler intressanta erfarenheter än någon annan -

allt handlar om terminologin, ordflödet och hur mycket man dricker och knullar

alla människor har fantastiska livshistorier, om än triviala, även jag

men öppna en öl eller en flaska vitt, se på solnedgången, gärna med en trevlig tjej

och vinka åt Gud och sen bara känn, allt och inget -

jag tror att det är mitt råd.


Kommentarer
Postat av: Anonym

e du Calle kristiansson?

2009-12-20 @ 14:57:18
URL: http://himbella.blogg.se/
Postat av: Desirée

Vem du än är, så har du otroligt djupa tankar. Och i mycket håller jag även med dig. Fortsätt gärna skriva, för det du skriver, är otroligt intressant.

2010-05-25 @ 12:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0